dijous, 16 de febrer del 2012

EL BÉ DE LA BICICLETA

Sempre he admirat força les persones que van en bicicleta, i en concret les que ho fan per la ciutat. Ja sigui amb bicicleta pròpia o fent ús del servei Bicing (o algun servei anàleg a qualsevol altre zona urbanitzada), aquestes persones reivindiquem un tipus de transport alternatiu i en molts casos millor. Faig èmfasi en la primera persona perquè des de ja fa un temps jo mateix també m'he sumat a aquest col·lectiu de ciclistes no professionals. I n'estic ben orgullós.


Què voleu que us digui, trobo que gairebé tot són avantatges: anant amb bicicleta un fa esport, i, per sort o per desgràcia, a tots ens agrada estar en forma i sentir-nos bé amb nosaltres mateixos. A més, el ciclista aprèn a moure's per la ciutat com a vehicle (cosa especialment útil si encara no utilitza cotxe o moto, com és el meu cas) i també, si no ho fa encara, comença a conèixer els carrers i els seus sentits. 

Un punt essencial per a mi és el de l'estalvi. Un servidor no té molts calés (crisi a part) i passar de gastar quatre t-10's mensuals a gastar-ne només una es nota. I encara que els tingués, crec que tampoc ho faria, perquè trobo inadmissible -alhora que comprensible, coses del sistema- la pujada de preus que estan patint els serveis de transport públic. Però en fi, com sempre, allò bàsic i que és de tots és el primer que surt perjudicat davant de situacions difícils. 


Una altra cosa bona és que realment és un transport pràctic. Com de moment no està gaire definit l'estatus d'aquest mitjà de transport, el ciclista pot fer tant de vianant com d'automòbil, i passar (sempre amb precaució) per voreres, passos de zebra i carrers. Alguns conductors i també vianants encara no ens respecten gaire, però és qüestió de temps.


Per últim, i espero que no per això em titlleu d'ultraverd o ecologista (concepte que no existeix des que l'home va plantar la primera llavor) exagerat, la bicicleta és un mitjà de transport que no contamina en absolut. En no consumir combustible, resulta un estalvi més. 

Per aquests motius he optat per prioritzar el transport en bicicleta per sobre de qualsevol altre, tanmateix està clar que tothom té les seves pròpies circumstàncies.

Després hi ha el conflicte bici pròpia contra Bicing, una qüestió d'avantatges i inconvenients a què vaig estar donant moltes voltes quan em van robar la bicicleta, no us penseu. Coses bones de la pròpia: t'assegures la seva disponibilitat, la pots deixar on tu vulguis (amb uns límits), pots utilitzar-la tanta estona com et plagui i coneixes els seus punts forts i les seves debilitats. Amb el Bicing: tot i que ara s'ha reduït una mica, hi ha limitació d'horaris i d'ubicacions, no cal que et preocupis pel robatori, no necessites un lloc on guardar-la, és molt més fàcil i ràpid d'aparcar i no cal preocupar-se pel manteniment. I em deixo coses. Finalment he optat per una bici pròpia, tot i que m'agradaria invertir en un Bicing, per estar sempre preparat. El cas és posar el teu granet de sorra, suposo.

4 comentaris:

  1. Respostes
    1. Borjins!!

      Estic molt d'acord amb tot el que dius, jo adoro anar amb bicicleta i inclús ara que estudio a Sant Cugat me l'enduc amb mi. És que em posa de bon humor i m'ajuda a treure'm la mandra per quedar al tornar :)

      Però trobo que t'has deixat un punt essencial i és el temps, si vas com jo, una mica boja i saltan-te els llums que puguis sense posar en perill la teva vida i fent canvis de carrils bicis a cotxes a boreres segons convingui anar amb bici és, en general, el transport més ràpid.


      Però ara volen començar a posar multes a les bicicletes a full així que potser s'acabarà...


      Ester

      Elimina
  2. Gràcies pels vostres comentaris! Doncs sí Ester, ja he avisat que segurament em deixaria coses. Tot i així comparteixo el teu punt de vista, és un transport amb molta llibertat per a moure's, i per tant per a anar més ràpid. Barcelona no és una ciutat amb molta tradició de coexistència de bicicletes i cotxes, però espero que poc a poc ens puguem anar posant d'acord i que les autoritats no hagin de posar-se massa estrictes, cosa que devaluaria molt aquest gran plaer de la bici!

    ResponElimina
  3. Vaja, que ja veig què em toca: Bicing o una inversió una mica més gran.
    I per cert, I agree. :)
    Fins ara Borjins.

    ResponElimina